Таттуудан баш тарта албай, кыйналып жүргөндөр үчүн сонун маалымат

2022.03.12, 15:54
2771

"Эртеңден баштап таттуу жебейм!" Эртеңиңиз түгөнбөй кыйнап жатабы. Капа болбоңуз. Бүгүн биз сизге таттуудан кантип баш тартса болору тууралуу айтып беребиз. 

Рационуңузга татаал углеводдорду кошуңуз

Таттуулар организмде тез эле жөнөкөй кантка айланып сиңип кетет дагы, кайра дагы жегиңизди келтире берет. Ал эми дандын бир бөлүгү деле акыры барып жөнөкөй кантка айланат, бирок бул процесс узакка созулат, андыктан сиз дагы көпкө чейин ток болосуз.

Сахарды акырындык менен азайтыңыз

Үч кубик тазаланган канттын ордуна чайга экөөнү, анан бирди кошуп баштаңыз. Мурда төрт момпосуй жесеңиз, эми экини жеңиз. Торттун жарымын досуңуз же башка жарым менен бөлүшүңүз. Ошентип, таттуудан ырахат ала бересиз, бирок сахарды азайтасыз.

Таттууларды зарыл учурда гана жеңиз

Шашып баратып балмуздак жебеңиз, компьютерде отурганда же телефон чукулаганда конфет жебеңиз. Анткени, алар жөн гана көнүмүш адат болушу мүмкүн. 

Өзүңүздү таттуулар менен сыйлабаңыз

Бул начар адат. Биринчиден, сиз маанилүү долбоорду бүтүрүп, торт сатып аласыз. Анан стресс болгон учурда торт жей баштайсыз, анткени таттууларды ийгилик жана кубаныч менен байланыштырасыз. Жегенге болбой турган нерсе менен өзүңүздү сыйлаңыз же таттууга жумшай турган акчаңызды банкка салып чогултуңуз.

Таттууну ойлобой, алаксуу жолдорун ойлонуңуз

Мисалы, 50 жолу отуруп туруңуз же чет тилинен 10 сөздү жаттап, кайталаңыз. Физикалык же акылга байланыштуу күч-аракеттен кийин таттуу жегиңиз келбей калышы мүмкүн.

Таттуу суусундуктардын ордуна суу ичиңиз

Коланын бир банкасында 39 грамм кант бар, бул орточо адамдын суткалык баасынын жарымынан көбүн түзөт. Ал эми бир стакан апельсин ширесинде - 33 г.

Десерттерди өзүңүз даярдаңыз

Бул учурда, сиз алардын таттуулугун көзөмөлдөй аласыз. Пирогго рецептте көрсөтүлгөндөн азыраак кант салыңыз.

Этикеткаларды окуңуз

Курамында кант жок деп ойлогон тамак аштарда дагы кант болуп калышы мүмкүн. Мисалы, чипсы, кетчуп, тез даярдалчу тамак аштар ж.б. Аларды кант жок азыктарга алмаштырыңыз. 

Эрк жана бул кеңештер кантка болгон каалоолоруңузду жеңүүгө жардам берет. Максаттарыңызга бекем туруңуз, ошондо денеңиз сизге ыраазы болот.

Бул сайтка чыккан маалыматтын бардыгы Bilesinbi.kg сайтынын менчиги болуп саналат. Сайтка чыккан маалыматты гиппер шилтемесиз колдонууга тыюу салынат.
Анонимдүү колдонуучунун суроосу модератор текшергенден кийин гана сайтка жайгаштырылат. Эгер сиздин сурооңуз тез жайгашсын десеңиз анда биздин социалдык түйүндөрдүн бирине катталыңыз.
Ɵзүн туура алып жүрүү
биздин сайтта:
сөгүнгөн сөздөрдү жазганга болбойт
суроолорду ким жазса, ага карата мазактаган, шылдыңдаган сөздөрдү жазууга болбой
кимдир бирөөлөрдү коркутуп үркүтүү, же жекеме-жеке сүйлөшүүгө чакырууга болбойт
дискусиянын катышуучуларынын кадыр баркына шек келтирүүгө, басынтууга болбойт
КР нын мыйзамына каршы келген жоопторду чыгарууга болбойт
жоопторду транслитке чыгарууга болбойт
жоопторду башкы тамгалар менен бөлүп чыгарууга болбойт
адамдардын тутунган динине, улутуна асылган, басынткан сөздөрдү жазып чыгарууга болбойт
бир эле суроого ар кайсы ник менен жазууга болбойт
ник менен сөгүнүп сагынган сөздөрдү жазууга болбойт
суроого тиешеси жок жоопторду жазууга болбойт